--------------------------- Błąd uruchomienia usługi systemu Windows --------------------------- Nie można uruchomić usługi z wiersza polecenia lub z debugera. Usługa systemu Windows musi być najpierw zainstalowana (przy użyciu pliku installutil.exe), a następnie uruchomiona za pomocą Eksploratora serwera, Narzędzi administracyjnych usług systemu Windows lub polecenia NET START. --------------------------- OK ---------------------------Pozostaje pytanie co z tym fantem zrobić? Jak na razie spotkałem się z kilkoma różnymi sposobami, np:
- Wymuszenie odpalenia debugera poprzez System.Diagnostics.Debugger.Launch()
- Stosowanie pętli oczekującej na podpięcie debugera System.Diagnostics.Debugger.IsAttached
- Zmieniamy rodzaj aplikacji na konsolową (wartość Output Type, zakładki Application, w Properties danego projektu) dzięki czemu zyskujemy wgląd w konsolę
- Dodajemy kod umożliwiający odpalenie implementacji OnStart i OnStop przeciążonych po ServiceBase:
public partial class Service1 : ServiceBase { public Service1() { InitializeComponent(); } internal void Start(string[] args) { OnStart(args); } internal void Stop() { OnStop(); } protected override void OnStart(string[] args) { //... } protected override void OnStop() { //... } }
- Podmieniamy standardową metodę Main na:
static void Main(string[] args) { Service1 svc = new Service1(); if (Environment.UserInteractive) { Console.WriteLine("Starting..."); svc.Start(args); Console.WriteLine("Started"); Console.ReadLine(); Console.WriteLine("Stopping..."); svc.Stop(); Console.WriteLine("Stopped"); } else { ServiceBase[] ServicesToRun; ServicesToRun = new ServiceBase[] { svc }; ServiceBase.Run(ServicesToRun); } }
PS. Równie dobrze, zamiast konsoli można przygotować aplikację okienkową, nie ma tutaj ograniczeń, idea pozostaje niezmieniona.
WOW! You are genious !!! Tego mi bardzo brakowało przez co robiłem bardziej upierdliwe obejścia
OdpowiedzUsuń@Łukasz
OdpowiedzUsuńNo widzisz... Co osoba to inne rozwiązanie.
Dodatkowy kod przy IsAttached wiązał się ze sposobem podpinania debugera. Tzn przygotowaniem pętli:
while(!Debugger.IsAttached) Thread.Sleep(500);
I podpięciu się do już uruchomionego procesu w systemie. Stąd taki kod wymagał usunięcia lub dodatkowych parametrów przed uruchomieniem produkcyjnym. Sposób mało elegancki, ale widziałem już takie pomysły.
PS. Tak na prawdę w tym kontekście IsAttached i UserInteractive można traktować jako synonimy. Konsola nie jest niezbędna.